Esbjerg Storcenter oplever stigende besøgstal

Esbjerg Storcenter tilbyder gratis parkeringspladser til deres besøgende. Foto: Peter Guldbjerg Jørgensen

Esbjerg Storcenter får flere besøgende år for år, og det er selvom flere lokaler står tomme. En af måderne, hvorpå centeret forsøger at tiltrække nye kunder, er ved at afholde aktiviteter hver anden uge.

Af Peter Guldbjerg Jørgensen

De fleste af landets storcentre oplever for tiden en stigning i besøgstallene, og det er en tendens, som de også kan mærke i Esbjerg Storcenter.

”Vi har oplevet en stigning i besøgstallene på otte procent to år i træk, og det er en udvikling, vi er godt tilfredse med,” siger Verner Thomsen, som er centerchef i storcenteret.

Verner Thomsen anerkender dog også, at fortællingen om storcenteret ikke kun er opløftende. Centeret oplever, at flere lokaler end før står tomme, og det er en udfordring, de forsøger at få løst, da tomme lokaler normalt betyder færre besøgende.

”Vi arbejder på at få løst problemet, men det er ikke noget, som vi bare løser med et fingerknips. Derfor forsøger vi at løse udfordringerne med de tomme lokaler ved at have aktiviteter i centeret, der skal tiltrække de mennesker, som de tomme lokaler ikke gør,” siger Verner Thomsen.

Aktiviteterne i Esbjerg Storcenter

Bolette Olesen er butiksejer i Esbjerg Storcenter, hvor hun driver butikken Regal de Lux. Foto: Peter Guldbjerg Jørgensen

Aktiviteterne, som centeret afholder, er primært målrettet børnefamilier. Børnefamilierne har tidligere kunnet opleve Hr. Skæg og Gurli Gris. Bolette Olesen er i tvivl om, hvorvidt aktiviteterne, som storcenteret arrangerer, kommer alle butikker til gode.

”I og med at aktiviteterne mest henvender sig til børnefamilier, synes jeg, at der mangler aktiviteter for de kunder, som ikke spekulerer på at skulle bruge 600 kr. på et par nye støvler eller jakke,” siger Bolette Olesen, som er indehaver af dametøjsbutikken Regal de Lux.

Regal de Lux-kunder er typisk nogle andre end de normale børnefamilier, da de ofte har for travl en hverdag til den personlige service, som Regal de Lux har i højsædet. Butikken har installeret to hyggelige lænestole, hvor manden kan tage en kop kaffe og få opladt sin mobil.

,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *